نمایندگیهای تجاری خارجی مستقر در ایران و اتاقهای مشترک بازرگانی بازوان قدرتمند توسعه صادرات محصولات غذایی و کشاورزی ایران هستند. رئیس هیاتمدیره انجمن علوم و صنایع غذایی ایران با اعلام این مطلب افزود: متاسفانه تاکنون بهرهبرداری مناسبی از توان و ظرفیت بالای این بخشها برای برقراری ارتباطات تجاری با فعالان صنعت غذای کشورهای دیگر نشده است. دکترعزیزی علت این امر را دردو بخش داخلی و خارجی عنوان کرد وعدم تمرکز سیاستها و نبود نقشه راه مناسب برای ورود به بازارهای خارجی و جزیرهای عمل کردن را مهمترین دلایل این وضعیت دانست. وی تحریمها و به هم خوردن رژیم تجاری کشور در این دوران را مهم دانست و گفت: دوران پساتحریم دورانی حساس برای بازگشت ایران به صحنه تجارت جهانی است. رئیس هیاتمدیره انجمن علوم و صنایع غذایی ایران استفاده از ظرفیت نمایندگیهای تجاری مستقر در ایران و اتاقهای بازرگانی مشترک را یکی از اولویتهای انجمن مذکوربرشمرد و اظهار امیدواری کرد که این دو بخش بتوانند درتوزیع مناسب کتاب و نرمافزار جامع صنعت غذای کشور که در حال آمادهسازی است، همکاری مناسبی داشته باشند تا هدف اصلی انتشار کتاب مذکور که زمینهسازی برای حضور هر چه بیشتر و موثرتر فعالان این صنعت در بازارهای هدف است، محقق شود.
کد: 50011323
زمان انتشار: یکشنبه 4 بهمن 1394 04:41 ق.ظ
تعداد نمایش: 34