به گفته وی، این عنوانها شامل کالاهای صنعتی زیر ساخت، برق، دانش بنیان، نفت و گاز، ساختمان، خوراک دام و طیور، خدمات فنی و مهندسی، دارو و مواد آزمایشگاهی، مصنوعات پلاستیکی و پتروشیمی، تجهیزات پزشکی و بیمارستانی، لبنی و نوشیدنی، ماشینآلات، خوراک دام و طیور، تاسیسات آب و فاضلاب و آبرسانی، مواد شوینده بهداشتی، فرش و موکت، صنایع کشاورزی و غذایی، سیستمهای سرمایشی و گرمایشی، رنگ و رزین، سنگ و کاشی و سرامیک است. رایزن بازرگانی ایران در عراق افزود: پس از پیگیریهای مداوم انجام شده تاکنون موافقت این مرکز صرفا برای ایران صادر شده و این مرکز اولین حضور دائم برای معرفی و ترویج کالای ایران در کشور عراق است. بهزاد همچنین در توضیح اهداف این مرکز گفت: نیازسنجی انجام شده نشانگر آن است که حضور مداوم شرکتها در بازار عراق، همچنین تعاملات لازم برای شناخت تقاضا و پاسخ بهموقع به مشتریان در بازار عراق ضروری است. وی در تشریح هدف دیگر از فعالیت این مرکز گفت: معرفی ویژگیهای کیفی محصولات ایرانی و مدیریت برند توسط بنگاههای اقتصادی در افزایش ضریب نفوذ کالای ایران به عراق بسیار موثر خواهد بود. رایزن بازرگانی ایران در عراق درخصوص ویژگیهای این مرکز به موقعیت آن در مرکز شهر بغداد به لحاظ دسترسی آسان، امکان عرضه و معرفی بلاواسطه تولیدات ایرانی به طرف عراقی، امکان ارائه خدمات، راهنمایی حقوقی، بازاریابی، مشاوره، بیمه و...، انجام تبلیغات جمعی در رسانههای عراق و حضور مداوم مدیران، بازرگانان و تجار عراقی برای مذاکره با شرکتهای ایرانی اشاره کرد. وی مساعدت در رویههای ترخیص کالای مشارکتکنندگان در مرکز، عدم نیاز به ثبت شرکت در مدت استقرار در مرکز، عدم نیاز به موافقت دولت عراق برای احداث دفتر در مدت استقرار در مرکز، برخورداری مرکز از امکان ایجاد ارتباطات بنگاههای اقتصادی با شرکتهای دولتی عراق و امکان اخذ کانتر یا غرفه با تخفیفهای پلکانی را از دیگر ویژگیهای مهم مرکز بازاریابی کالاهای ایرانی در عراق ذکر کرد. بهزاد یادآور شد: این مرکز ویترین و نماد تولیدات فاخر ایرانی در بازار عراق خواهد بود، بنابراین مشارکت واحدها و شرکتهای توانمند و ممتاز در این مرکز مورد تاکید است. وی با اشاره به تقاضاهای واصله از استانهای مختلف برای معرفی محصولات صادراتی ایران به عراق گفت این مرکز بستری برای حضور موفق شرکتهای با برنامه جهت توسعه صادرات به عراق است و انتظار میرود هدایت موثری با مدیریت بخشهای دستاندرکار در حوزه صنعت، معدن و تجارت و همکاری تشکلهای بزرگ صنعتی و بازرگانی ایران برای پشتیبانی و ترغیب صادرات کالای ایرانی انجام پذیرد.
کد: 50015487
زمان انتشار: سه شنبه 12 تیر 1397 10:03 ق.ظ
منبع: دنیای اقتصاد
تعداد نمایش: 38