محمدرضا کریمزاده ضمن بیان این مطلب افزود: در نمایشگاه پارسال 81 بنگاه ایرانی مشارکت داشتند، اما امسال این تعداد به 100 بنگاه رسیده است، از طرف دیگر فضای نمایشگاه امسال نیز با افزایش 25 درصدی به دو هزار و 200 متر مربع رسیده است. کریمزاده یادآور شد: نمایشگاه اختصاصی ایران در افغانستان سال گذشته با استقبال بالای مردم، تجار و صنعتگران همراه شد و فضای مساعدی را برای معرفی برندهای ایرانی فراهم کرد و در دور جدید نمایشگاه لازم است شرکتهای حاضر با بهرهگیری از تجارب پیشین، بهصورت هدفمند به برقراری ارتباط موثر، بازارسازی و تثبیت برند ایرانی مبادرت کنند.
رایزین بازرگانی ایران در افغانستان از همکاریهای تجاری بین فعالان اقتصادی دو کشور، حضور برندهای مطرح کشور در بازار افغانستان، شناخت نسبتا خوب مردم افغانستان از برندهای ایرانی و اعتماد به کیفیت کالاهای تولیدی ایران بهعنوان نقاط قوت تجارت با افغانستان یاد کرد. وی ایجاد شرکتها و برندهای مشترک و مدیریت قیمت تمام شده کالاها و خدمات را بسیار حائز اهمیت دانست و افزود: انتقال بخشی از خط تولید، سرمایهگذاری مشترک و انتقال دانش فنی میتواند به حضور بیشتر برندهای ایرانی در بازار افغانستان کمک کند.
منبع: روزنامه دنیای اقتصاد
کد: 50011021
زمان انتشار: یکشنبه 9 اسفند 1394 04:44 ق.ظ
تعداد نمایش: 62