مدیرکل دفتر تنظیم بازار وزارت کشاورزی از آغاز طرح ضیافت ماه رمضان خبر داد و گفت: ۱۱۴ هزار تن از شش محصول استراتژیک و اساسی شامل برنج، شکر، روغن نباتی، گوشت مرغ، گوشت قرمز و تخممرغ برای طرح ضیافت در نظر گرفته شده و از دیروز به همه استانداران برای اجرا ابلاغ شده است.
به گزارش ایسنا، هر ساله وزارت جهاد کشاورزی و ستاد تنظیم بازار در آستانه ماه رمضان طرح ضیافت را برای کنترل قیمتها در نظر گرفته و برخی از محصولات اساسی پرمصرف در سبد مردم را که در این ماه با افزایش تقاضای مضاعفی روبرو میشود، به صورت مستمر در استانهای مختلف عرضه میکند.
در این راستا مسعود بصیری - مدیرکل دفتر برنامهریزی تامین، توزیع، تنظیم بازار و ذخایر راهبردی وزارت جهاد کشاورزی- به ایسنا گفت: بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار شش محصول استراتژیک و راهبردی برنج، شکر، روغن نباتی، گوشت مرغ، گوشت قرمز و تخممرغ برای عرضه در طرح ضیافت ماه رمضان تعیین شدهاند که به امضای شریعتمداری به عنوان رئیس کارگروه تنظیم بازار رسیده و به همه استانداران ابلاغ شد.
وی افزود: بر اساس مصوبات موجود در این طرح ۳۰ هزار تن برنج، ۴۰ هزار تن شکر، ۲۰ هزار تن روغن نباتی، ۲۰ هزار تن گوشت مرغ منجمد، ۲۰۰۰ تن گوشت قرمز منجمد و ۲۰۰۰ تن تخممرغ در استانها عرضه میشود که این طرح از روز گذشته ابلاغ و آغاز شده و تا پایان ماه رمضان ادامه دارد. البته برای مصرف شکر به گونهای برنامهریزی شده که ۲۰ هزار تن از آن به مصرف خانوار و ۲۰ هزار تن دیگر به مصرف صنف و صنعت خواهد رسید.
کد: 50015215
زمان انتشار: یکشنبه 23 اردیبهشت 1397 02:28 ب.ظ
تعداد نمایش: 43